سرویس آرکوپال

تفاوت آرکوپال و آیروپال چیست؟

تفاوت آرکوپال و آیروپال

تفاوت آرکوپال و آیروپال چیست؟

حتما شما هم تا کنون وقتی برای خرید سرویس های غذا خوری و انواع ظروف آشپزخانه یه فروشگاه های حضوری یا آنلاین و سایت های اینترنتی مراجعه کرده اید و با عباراتی مثل آرکوپال و آیروپال را شنیده اید  و البته که آرکوپال شایع تر است و حتما بیشتر با آن آشنایی دارید. با توجه به اینکه فروشگاه چینیتو علاوه بر فروش اینترنتی و آنلاین دارای فروشگاه حضوری نیز می باشد و ما متوجه این موضوع بودیم که خیلی از مشتریان ما که قصد خرید سرویس های آرکوپال را داشتند دغدغه ی این را دارند که این کلمات را بشناسند و علاوه بر آن بدانند که در خرید سرویس های آرکوپال باید چه مواردی را در نظر بگیرند و اینکه آیا از برند های ایرانی خرید کنند یا برند های خارجی.  به همین خاطر برای اینکه خیال شما را از نحوه ی خرید سرویس آرکوپال راحت کنیم در این مطلب به طور کامل به این موضوع می پردازیم وتمام اطلاعات پیرامون اینکه جنس اولیه ی تشکیل دهنده ی این سرویس ها چیست و اینکه علت این نام گذاری ها چه می باشد را بررسی می کنیم. سپس به بررسی تفاوت آرکوپال و آیروپال پرداخته و در نهایت به شما پیشنهاد می دهیم که برای انتخاب ظروف مناسب و خرید ، بدانید که کدام مورد را انتخاب کنید.

اوپال چیست

اوپال چیست؟

ظروف اوپال در واقع به خاطر جنس خاصی که دارند این نام را به خود گرفته اند. جنس این ظروف از از ترکیب دو جنس شیشه و چینی می باشد و نکته ی جالب توجه آن این است که تمام ویژگی های این دو جنس را نیز در بر می گیرند. تریکب این دو ماده در دمای بسیار بالا باعث به وجود آمدن اوپال ها شده که باعث می شود ویژگی های جالبی داشته باشند.

از ویژگی های آنها می توان به مقاومت خوب، وزن کم و قابلیت استفاده در فر و مایکروویو و همچنین قابلیت استفاده در ماشین های ظرفشویی اشاره کرد. تمامی این ویژگی هایی که گفته شد را به طور کامل توضیح می دهیم اما بهتر است قبل از آن دلیل نام گذاری ظروف اوپال را به آرکوپال و آیروپال بدانیم تا بهتر بتوانیم به تفاوت آرکوپال و آیروپال پی ببریم.

 

علت نام گذاری آرکوپال و آیروپال چیست ؟

علت نام گذاری آرکوپال و آیروپال چیست ؟

این دو نامی که از ابتدا مطلب مدام گفته می شود در واقع هیچ تفاوتی از نظر جنس با یکدیگر ندارند و تفاوت آن ها در نام گذاری فقط به خاطر کشور تولید کننده می باشد.

نخستین شرکتی که این سری از ظروف را تولید میکرد یک شرکت فرانسوی بود، به خاطر اینکه نام این کمپانی آرک (Arc) بود، این ظروف در ایران به نام آرکوپال معروف شدند.

همچنین از طرف دیگر ظروفی که در ایران تولید می شدند، به آیروپال معروف شدند که آن هم به خاطر حرف i بود که در ابتدای نام ایران می باشد و به همین خاطر اسم این ظروف را آیروپال گذاشتند.

پس تا اینجا تفاوتی که در نام گذاری بود فقط و فقط به خاطر کشور مبدا تولید این سری از ظروف ها یا بهتر بگیم ظروف اوپال بود.

 

ویژگی های ظروف اوپال

ویژگی های ظروف اوپال:

  • مقاومت مناسب :
    همانطوری که در بالا هم گفته شد، این ظروف قابلیت استفاده در مایکروویو را دارند. با توجه به سبک زندگی امروز که افراد خیلی سریع می خواهند غذا را از یخچال برداشته و سریعا در فر یا مایکروویو غذا را داغ کنند و به همین خاطر باید ظروفی که خریداری می کنند مقاومت بالایی داشته باشد تا بتواند این شوک و این حرارت را کنترل کند و علاوه بر آن در مقابل ضربه هایی که ممکن است به صورت ناخواسته به ظرف وارد شود مقاومت خوبی داشته باشند. با توجه به اینکه این ظروف از سرویس های چینی بسیار نازکتر هستند ولی مقاوم تر از آنها در برابر شکستگی و ضربه می باشند.
  • وزن کم :
    اگر شما از هر دو نوع سرویس آرکوپال و چینی استفاده کرده باشید متوجه می شوید که ظروف آرکوپال وزن بسیار کمتری نسبت به ظروف چینی دارند و همین موضوع نیز استفاده از آنها را بسیار راحت کرده است. وزن کم این ظروف باعث جذاب بودن آنها در استفاده ی روزمره می باشد که به شستشوی هرچه بهتر نیز کمک می کند.
  • مقاوم در برابر سایش :
    اهمیت مقاوم بودن در برابر سایش آنجایی به کار شما می آید که این سری از ظروف را با خیال راحت برای شستشو داخل ماشین ظرفشوبی قرار می دهید و کوچکترین نگرانی  بابت کمرنگ شدن طرح و نقش آن ندارید.

 

در هنگام خرید آرکوپال چه نکاتی را رعایت کنیم

در هنگام خرید آرکوپال چه نکاتی را رعایت کنیم:

در هنگام خرید خوب است علاوه بر اینکه به طرح و نقش این ظروف توجه می کنید تا طبق سلیقه ی تان انتخاب کنید نظری هم روی موارد زیر داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید این سری از ظروف داشته باشید.

  • نشان استفاده در فر و مایکروویو :

حتما توجه کنید ظروفی را انتخاب کنید که این نشان را داشته باشند. این نشان به صورت برجسته در پشت ظرف قرار دارد و حک شده است. با وجود این نشان به راحتی می توانید از ظروف آرکوپال در فر و مایکروفر استفاده کنید و هیچ گونه نگرانی نداشته باشید چون این ظروف در برابر حرارت و گرما مقاوم هستند.

  • لب پریدگی نداشته باشد :

ظروف اوپال در شرایط بهداشتی محسوب می شوند که هیچ گونه لب پریدگی نداشته باشند و هیچ اثری از شکستگی داخل آنها نباشد. خوب است بدانید که آلودگی می تواند از همین نقاط لب پر شده یا شکسته به تمامی ظرف منتقل شود. توجه به اینکه نکته که این ظروف شکسته به راحتی تمیز نمی شوند نیز در عدم استفاده از آنها توصیه می شود.

  • براق بودن و موج کمتر داشتن

در انتخاب ظروف اوپال به این نکته توجه کنید که این ظروف براق باشند و کمترین موج را داشته باشند  که توجه به این مورد و براق بودن از نشان دهنده ی کیفیت بالای این ظروف می باشد.  علاوه بر این کم بودن موج در این ظروف به شستشوی راحتتر آن نیز کمک می کند.

 

بررسی این موارد در خرید سرویس آرکوپال به شما کمک می کنید تا بتوانید بهترین خرید را در این زمینه داشته باشید و تفاوت آرکوپال و آیروپال را بدانید و علاوه برآن همیشه از یه سری ظروف بسیار با کیفیت استفاده کنید. فروشگاه اینترنی چینیتو ارائه دهنده ی کلیه سرویس های چینی و آرکوپال می باشد. با توجه به اینکه این فروشگاه نماینده ی رسمی چینی زرین ایران می باشد شما می توانید با خیال راحت بهترین کیفیت را با مناسبترین قیمت خریداری کنید. علاوه بر سرویس چینی، این فروشگاه ارائه دهنده سرویس های آرکوپال شرکت پارس اوپال و آذین اوپال می باشد که بهترین کیفیت را در بین تولیدکنندگان سرویس های آرکوپال ایرانی دارند. علاوه بر ارائه ی سرویس های چینی و آرکوپال، فروشگاه چینیتو محصولات تکمیلی آرکوپال را نیز دارا می باشد و می توانید هر کدام از این موارد از جمله : پیش دستی، پلوخوری، خورش خوری و … را به راحتی خریداری نموده و در کمترین زمان دریافت نمایید.

 

 

 

 

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *